From 1 - 10 / 67
  • Deel D: De ontwikkeling van de Noordoostcorridor tracezone is één van de noodzakelijke maatregelen om de bereikbaarheid en het woon- en leefklimaat in de Brainportregio te verbeteren. Deel E: Binnen de gebiedsontwikkelingen Grenscorridor N69 zoekt de provincie met de samenwerkende partijen in de regio naar een breed gedragen en integrale oplossing.

  • Voor de Structuurvisie RO is de bekende indeling van Brabant in AHS en GHS losgelaten. Deze nieuwe structuur bestaat uit stedelijke structuur, agrarische structuur, infrastructuur en groenblauwe structuur. In dit Brabantdekkende bestand zitten de vlakelementen van de stedelijke structuur, agrarische structuur en groenblauwe structuur.

  • Bestand met vaarwegvakken binnen de provincie Noord-Brabant die aangemerkt zijn als provinciale vaarweg (beheer provincie Noord-Brabant, beheer namens provincie uitgevoerd door waterschap Brabantse Delta), gebaseerd op het Nationaal wegenbestand.

  • Het werkingsgebied 'Behoud en herstel watersystemen' is gebaseerd op het Provinciaal milieu- en waterplan. Dit is gebaseerd op: -waterlopen met de functie waternatuur, -(natte) ecologische verbindingszones en -gebieden die in het verleden in de reconstructie- en gebiedsplannen waren aangeduid als 'ruimte voor beek- en kreekherstel'. In deze gebieden is het beleid vanuit een regionaal belang gericht op behoud, verbetering en herstel van het natuurlijke watersysteem. Binnen de gebieden zijn of worden maatregelen uitgevoerd op het gebied van de morfologie, zoals het laten hermeanderen van beken, het aanleggen van plas-draszones en het herstel van kwel. Daarom is ook ruimte naast de waterloop nodig om de maatregelen goed uit te kunnen voeren. Veel van de maatregelen zijn ook een verplichting die voortvloeit uit de Europese Kaderrichtlijn Water

  • Punten die voorkomen op de Visiekaart van de Structuurvisie RO. Deze laag bevat Luchthavens en Pretparken.

  • Indicatie van ligging van het Groene Woud zoals gebruikt in de Visiekaart

  • De groene geledingszones tussen de steden en (suburbane) kernen verbinden de steden met het omliggende landelijke gebied en vervullen een belangrijke rol als stedelijk uitloopgebied.

  • Dit zijn de deelgebieden waar de gebiedspaspoorten uit de Structuurvisie RO voor zijn gemaakt.

  • De provincie geeft ook de ambities weer voor de ontwikkeling van de landschapskwaliteit in de gebiedspaspoorten. Nieuwe ontwikkelingen kunnen een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van nieuwe en gebiedseigen kwaliteiten.

  • De waarde per gridcel geeft de grondwatertrap aan in cm onder het maaiveld. De volgende indeling is gebruikt: GT I: GLG < 50 GT IIa: GHG < 25 GLG 50 - 80 GT IIb: GHG 25 - 80 GLG 50 - 80 GT IIIa: GHG < 25 GLG 50 - 80 GT IIIb: GHG 25 - 40 GLG 80 - 120 GT IV: GHG 40 - 120 GLG 80 - 120 GT Va: GHG < 25 GLG > 120 GT Vb: GHG 25 - 40 GLG > 120 GT VI: GHG 40 - 80 GLG > 120 GT VII: GHG 80 - 140 GLG > 120 GT VIII: GHG > 140 GLG > 120